گیک‌ها چه کسانی هستند؟

این روزها همه‌چیز در حال تغییره حتی معنی کلمات! شاید یک روزی اگر به کسی میگفتن گیک ناراحت می‌شد و بهش بر می‌خورد. اما امروز این معنی با وجود همه‌گیر شدن فرهنگ گیکی در دنیا عوض شده. گیک دیگه مفهوم بدی محسوب نمیشه و خیلی‌ها به گیک بودن افتخار می کنن. شاید بخشی از این تغییرات ناشی از وجود سریال‌هایی مثل بیگ بنگ تئوری، سیلیکون ولی و یا استرنجر تینگز باشه که یه تصویر خوب و کامل از جامعه گیک‌ها بنمایش میذاره و مردم رو با این فرهنگ بیشتر آشنا میکنه.

حالا ببینیم گیک واقعا یعنی چی:

معنی گیک

شاید شخصیت‌های بیگ بنگ تئوری مثال خوبی برای این مفهوم باشن. شخصیت‌هایی که علاقه خاصی به موضوعات مورد علاقه‌شون دارن و بعضی وقتا این علاقه میتونه ذهنشون رو برای مدت زیادی درگیر کنه و باعث بشه که از چیزای دیگه مثل زندگی اجتماعی‌شون عقب بیوفتن. البته همه گیک‌ها مثل شلدون و لئونارد نابغه نیستن ولی اکثرا تو کار خودشون حرفه‌ای هستن چون همون علاقه زیاد رو به رشته تحصیلی و کاریشون هم دارن.

یکی دیگه از شاخصه‌های مهمی که گیک‌ها دارن علاقه‌شون به دنیای فانتزی و خروجی‌های مربوط به اون مثل کتاب‌ها و فیلم‌ها و مخصوصا کمیک‌بوک‌ها هست. خارج شدن از دنیای واقعی بهشون کمک می‌کنه تا بتونن ذهنشون را به پرواز در بیارن. چه اینکه خودشون رو جای بتمن و سوپرمن بذارن و به همه مشکلات غلبه کنن یا جای فرودو در ارباب حلقه‌ها مسیر غیر ممکن رو طی کنن و به هدفشون برسن.

علاقه اکثر گیک‌ها و نرِدها به این ژانر از فیلم و کتاب باعث شده که ما هم این مجموعه رو راه اندازی کنیم تا بتونیم اخبار و اطلاعات مورد علاقه شما رو بهتون برسونیم و کمک کنیم که همراه ما در دنیای فانتزی کمیکس و ابرقهرمان‌ها غرق بشین.

نظرات و پیشنهادات شما حتما میتونه در بهتر شدن مطالب سایت و شبکه‌های اجتماعی ما موثر باشه!

 

می‌تونین برای اشتراک‌گذاری پست‌های ما در شبکه‌های اجتماعی از این دکمه‌ها استفاده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *